مزایای فنی – اقتصادی چسب بلوک پرین

*افزایش سرعت آماده سازی در قیاس با ملات (برای آماده سازی تنها نیاز به مخلوط کردن با آب می باشد.) بطور کلی زمان آماده سازی چسب ۱۵ دقیقه می باشد که این زمان شامل ۵ دقیقه همزدن و مخلوط پودر با آب و  سپس ده دقیقه انتظار جهت انحلال پلیمرها در آب و نهایتا یک همزدن ۳۰ ثانیه ای می باشد.

 *حذف خطاهای انسانی در تهیه و آماده سازی ملات (چسب بلوک پرین در کارخانه بدون دخالت دست و  مطابق با فرمول از پیش تعریف شده توزین، مخلوط و بسته بندی می گردد).

*کاهش مصرف چسب: ضخامت لایه چسب بلوک پرین  2-3 میلی متر  می باشد.حداکثر مقدار مصرف ۲۰ کیلوگرم در هر متر مکعب است.

*عدم دور ریز چسب:در مصالح سنتی، حمل فله ماسه به پای کار و بعد طبقات و درست کردن ملات به شکل آخوره منجر به پرت و. دور ریز  فراوان شده اما بسته بندی های چسب در پاکت های ۲۰ و ۲۵ کیلویی با بلوک به طبقات حمل شده و مطابق با درصد اختلاط در یک سطل پلاستیکی یا فلزی تولید می گردد.

 عمر کارایی بالا: چسب آماده شده حداقل ۲ و حداکثر ۶ ساعت قابل استفاده است . لذا یک گروه کاری می تواند در ابتدای روز مبادرت به تهیه چسب نموده و تا پایان ساعت کاری از آن استفاده نماید. البته دمای هوا نباید از ۱۰ درجه کمتر باشد.

*چسبندگی بالا: چسب آماده شده را با ماله دندانه دار بر روی بلوک پخش نموده و بلوک بعدی را بر روی آن قرار دهید. پس از ۵ دقیقه  چسبندگی کامل شده و بلوک از بلوک زیرین جدا نمی گردد. خواص چسبندگی، چسب بلوک پرین با اضافه نمودن افزودنی های پلیمری بهبود داده شده است.

*حذف پل حرارتی: استفاده از چسب لایه نازک ، عملا دیواری یکپارچه و بدون درز ایجاد کرده که منجر به حذف پل حرارتی در دیوار می گردد.

 نکته: در دیوارچینی سنتی ملات ۱ تا ۲ سانتی متری بین بلوک های سیمانی همانند یک پل حرارتی عمل کرده و انتقال حرارت از  طریق بندها که سطح نسبتا زیادی را تشکیل می دهند (۱۲% سطح)  صورت می پذیرد.