پانل مسلح AAC پرین (دیواری و سقفی)

بتن هوادار اتوکلاو شده یک سیستم ساختمانی کامل بوده که باتولید بلوک و پانل این امکان را به مجریان ساختمانی داده تا با انتخاب نوع محصول بر اساس نیاز خود اقدام نمایند.

بخش اول: دیوار (باربر، غیرباربر)

پانلهای مسلح به لحاظ ضخامتی از تنوع بالایی برخودار بوده و همانند بلوک های AAC از ضخامت ۱۰ تا ۳۷.۵ تولید می گردد.جرم حجمی بتن هوادار بکار رفته ۵۰۰ کیلوگرم بر مترمکعب بوده و وزن آرماتور با توجه به نوع کاربری و سایز پانل متغیر می باشد.

دیوار های پیش ساخته از بتن هوادار اتوکلاو شده پرین می تواند علاوه بر سرعت اجرا باعث کاهش مصرف انرژی، کاهش صدا و کاهش خطر آتش سوزی از خارج و بین ساختمانها، انبارها و کارخانجات شود.

تصویر زیر یک برش از یک دیوار پیش ساخته تولیدی این کارخانه با ضخامت ۲۰ سانتیمتر را با دو لایه مش نشان می دهد. در برش داده شده آرماتورها نشان داده شده است.

این پانلها به دو صورت ساده و یا با کام و زبانه تولید می گردند. نحوه اتصال این پانلها به یکدیگر با استفاده از چسب بلوک پرین می باشد. اتصال پانلها به ستون فلزی یا بتنی با بست های اتصال مطابق تصویر زیر صورت می پذیرد.

اتصال به ستون برای هر پانل دیواری مطابق تصویر زیر اجرا می گردد.

پانل ها مطابق تصویر زیر دارای هوک داخلی برای نصب آسان می باشد.

جابه جایی و نصب پانل ها به سهولت و به کمک هوک های داخل هر پانل صورت می پذیرد. دقت ابعادی پانل ها در طول ۶ متر، سطحی کامل تراز و شاقول را فراهم می آورد.

تولید پانلهای مسلح برای استفاده در دیوارها بصورت سفارشی و با ابعاد زیر انجام می گردد.

پانل دیواری مسلحابعاد (سانتی متر)
ضخامت۱۰۱۲.۵۱۵۱۷.۵۲۰۲۵۳۰۳۷.۵
ارتفاع۶۰
طولاز ۱۰۰ تا ۶۰۰
رده مقاومتیب.ه.ا.۲ و ب.ه.ا.۴

بخش دوم: سقف سبک (بام، طبقه)

یکی از محصولات پر کاربرد در سیستم بتن هوادار اتوکلاو شده پانل های مسلح سقفی بوده که به دو صورت سقف بام و طبقه تولید می گردد. تفاوت این دو سقف در میزان بار طراحی شده می باشد که در جدول زیر نمایش داده شده است .

نوع محصولضخامت
cm
سربار (غیر از وزن بلوک)
Kg/m۲
بار زنده
Kg/m۲
پانل سقفی بام شیبدار فاقد کفسازی۲۰۳۰۱۶۰
پانل سقفی طبقه۲۵۳۲۵۲۰۰