معرفی انواع پلاسترهای تولیدی پرین

*پلاستر آستری پرین: این پلاستر بعنوان لایه اول و برای شاقول کردن دیوار اجرا می گردد. بر روی هر نوع سطحی و هر نوع مصالحی قابل استفاده است.با توجه به ضخامت مورد نیاز می تواند در یک یا چند لایه بکار برده شود. ( حداکثر ضخامت یک لایه ۱۲ میلیمتر می باشد). این پلاستر در دو رنگ خاکستری و سفید تولید می گردد.

*پلاستر زبره پرین: بعنوان لایه نهایی و یا لایه میانی بر روی لایه آستری بکار برده می شود. حداکثر ضخامت این لایه ۵ میلیمتر می باشد در صورتیکه سطح زیر کار شاقول بوده، این پلاستر می تواند بصورت لایه نهایی بر روی بلوک های AAC و یا سایر مصالح اجرا گردد.و قابل سفارش با رنگ خاکستری ، سفید و یا رنگ دلخواه شما می باشد. به لحاظ تعداد لایه محدودیتی نداشته و می توانید بعد از خشک شدن هر لایه ، لایه بعدی را بر روی آن اجرا کنید. در صورتیکه پلاستر زبره بصورت یک لایه و بدون لایه آستری بکار رود لازمست قبل از اجرا درزهای مصالح زیرکار با پلاسترگرفته شده و بعد از خشک شدن آن ها، پلاستر اجرا گردد. پلاستر زبره مناسب ترین پلاستر برای نمای بیرونی ساختمان می باشد. این پلاستر می تواند به راحتی جایگزین انواع نماهای سنگی، آجری و دیگر نماهای رایج ساختمانی گردد.

*پلاستر نرمه: سطح نهایی همانند گچ ایجاد کرده و بعنوان پوشش نهایی برای فضای داخلی و یا خارجی بکار برده می شود. در رنگ های مختلف تولید شده و نظر به معدنی بودن رنگ دانه ها ،از ثبات رنگ حداقل ۱۰ ساله برخوردار است. توصیه پرین به استفاده از پلاسترهای سیمانی بجای گچ در فضاهای داخلی می باشد. این تغییر روش که همینک در کشورهای اروپایی نظیر فنلاند و … بکار می رود باعث افزایش عمر بنا شده ضمن اینکه محدودیت های گچ از قبیل زرد شدن و یا طبله کردن را ندارد، قابل شستشو بوده و در برابر ضربه نیز مقاوم می باشد.

*پلاستر ویژه تمام پلیمری پرین: این پلاستر پایه پلیمری بوده و فاقد سیمان است .این نوع پلاستر برای اجرا بر روی گچ و یا ترمیم سطوح گچی قدیمی و آسیب دیده استفاده می شود.

تفاوت پلاسترهای داخلی و بیرونی :

تمامی پلاسترهای تولیدی پرین با کد داخلی و یا بیرونی تفکیک شده اند.پلاسترهایی که با کد بیرونی مشخص شده اند دارای افزودنی ویژه ای بوده که این نوع پلاستر را در برابر نم و رطوبت مقاوم می نماید. در صورتیکه لازم است دیوار در برابر رطوبت و نم مقاوم گردد از نوع بیرونی پلاستر استفاده کنید. به جز این مورد این دو نوع پلاستر هیچگونه تفاوتی ندارند.

طبقه بندی انواع پلاسترهای تولیدی به لحاظ اندازه ذرات :

۱- پلاستر آستری پرین: اندازه بزرگترین ذره ۱.۲ میلیمتر

۲- پلاستر زبره پرین: اندازه بزرگترین ذره ۰.۶ میلیمتر

۳- پلاستر نرمه پرین: اندازه بزرگترین ذره ۰.۳۵ میلیمتر ۳-۱-پلاستر ابریشم: اندازه بزرگترین ذره ۱۰۰ میکرومتر ۳-۲-پلاستر پلیمری اندازه بزرگترین ذره ۱۰۰ میکرومتر