نکات اجرای چسب بلوک

نحوه استفاده : 

برای استفاده بهتر از چسب بلوک پرین از ماله دندانه دار با عرض مساوی استفاده کنید. سطح تمام شده دیوار در صورت استفاده از چسب بلوک کاملا صاف و یکنواخت بوده و برای هر گونه پوشش بعدی نظیر کاشی و سرامیک،پلاستر و یا گچ کاری بلاواسطه آماده است. چسب بلوک پرین برای شرایط آب و هوایی گرم و خشک و معتدل طراحی شده است. توجه شود که جهت دستیابی به نهایت کیفیت، بایستی حداقل دمای محیط در زمان اجرا کمتر از ۱۰+ سانتیگراد نباشد. در دمای هوا کمتر از ۵ درجه سانتیگراد و یا در صورتیکه دمای بلوکها بین صفر تا ۱۰درجه سانتیگراد باشد، استفاده از آب ولرم جهت تهیه چسب توصیه می گردد. با توجه به پایه سیمانی بودن چسب بلوک پرین استفاده از افزودنی های ضد یخ بتن بلامانع است.

برآورد مقدار مورد نیاز : 

مقدار چسب بلوک مصرفی (برحسب کیلوگرم) از روی حجم بلوک (برحسب مترمکعب) تعیین می گردد و برای تمام ضخامت های بلوک مقدار ثابتی فرض می شود : ۲۰ کیلوگرم چسب برای هر مترمکعب بلوک با هر ضخامتی کافیست. نکته : در صورت استفاده از چسب بلوک برای سایر مصالح (نظیر بلوک های سیمانی و سفالی و …) ، بایستی ابعاد مصالح ساختمانی و توپر یا توخالی بودن آنرا در نظر بگیرید.

لطفا به نکات زیر توجه فرمایید و از تکرار اشتباهات رایج دوری کنید :

*با توجه به لایه نازک بودن چسب بلوک دقیقا همانند استفاده از چسب بر روی سطوح بایستی قبل از اجرای چسب، سطح بلو کها را با کمک قلم موی (خیس و یا خشک) تمیز نمایید. (حذف گرد و غبار  از روی سطح)مشاهده شده که بنایان در یک روز کاری مبادرت به دیوارچینی تا قدرس خود نموده و برای رج های بالاتر با تاخیر چند روز اقدام می نمایند. دراین فاصله گرد و خاک ساختمانی بر روی سطح بلوک نشسته و اگر قبل از چسب زنی سطح تمیز نگردد احتمال کاهش چسبندگی وجود دارد.

*اضافه کردن درصد آب بیشتر از حد توصیه شده سبب رقیق شدن و از بین رفتن کارایی چسب می شود.(در صورت شره کردن چسب از درز بلوک ها چسبندگی اتفاق نمی افتد.)

*اضافه کردن درصد آب کمتر از حد توصیه شده سبب سفت شدن و عدم چسبندگی بلوک ها می شود.

*چسب را با کاردک دندانه دار اجرا نمایید تا ضخامت اجرا شده در محدوده استاندارد باشد. ضخامت بیشتر سبب شره کردن و ترک خوردن چسب شده که مانع چسبندگی می شود و با ضخامت کمتر نیز چسبندگی اتفاق نمی افتد.

*کلیه درزهای عمودی و افقی بایستی چسب زده شود.

*در صورت آماده سازی مناسب و اجرای صحیح چسب با ماله دندانه دار بایستی سطحی شبیه عکس داشته باشیم.